Αποκατάσταση αθλητικών τραυματισμών

Τραυματισμοί μπορεί να συμβούν σε οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα. Οι επαγγελματίες αθλητές, ειδικότερα, είναι επιρρεπείς σε τραυματισμούς λόγω της υπερβολικής φθοράς που σχετίζεται με τις απαιτήσεις του ανταγωνιστικού αθλητισμού. Το σωστό πρόγραμμα άσκησης για τη διατήρηση της δύναμης, της ευελιξίας και της σταθερότητας μπορεί να βοηθήσει τους αθλητές να ανακάμψουν γρήγορα μετά από έναν τραυματισμό, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ξαναρχίσουν αθλητικές δραστηριότητες.

Οι αθλητικοί τραυματισμοί εξ ορισμού περιλαμβάνουν τραυματισμούς που αφορούν το μυοσκελετικό σύστημα. Το μυοσκελετικό σύστημα περιλαμβάνει τα οστά, τους ιστούς, τους μύες και τους χόνδρους. Κάθε τραυματισμός είναι διαφορετικός και κάθε άτομο θεραπεύεται διαφορετικά. Ο σκοπός της αποκατάστασης είναι να βοηθήσει τους τραυματισμένους ιστούς να ανακάμψουν με ελεγχόμενο τρόπο. Χρειάζεται χρόνος για να θεραπευτεί ένας τραυματισμός και είναι καλύτερο να αναζητήσετε την καθοδήγηση ενός έμπειρου φυσιοθεραπευτή κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ο φυσιοθεραπευτής μπορεί να σχεδιάσει ένα ασφαλές και αποτελεσματικό πρόγραμμα αποκατάστασης ειδικά προσαρμοσμένο στις ικανότητες του ατόμου. Ένας φυσιοθεραπευτής μπορεί να εντοπίσει την αιτία του τραυματισμού και να δημιουργήσει ένα σχέδιο θεραπείας για την πρόληψη μελλοντικών τραυματισμών.

Μερικά από τα πιο κοινά αθλητικά τραύματα περιλαμβάνουν διαστρέμματα, νάρθηκα και τραυματισμούς στο γόνατο. Εάν εσείς ή κάποιος που γνωρίζετε τραυματιστείτε, προγραμματίστε μια αξιολόγηση με έναν φυσιοθεραπευτή το συντομότερο δυνατό.

Φυσικοθεραπεία – Η σωστή επιλογή

Ένας φυσιοθεραπευτής είναι επαγγελματίας υγείας με εκτεταμένη εκπαίδευση στο μυοσκελετικό σύστημα. Ο φυσιοθεραπευτής μπορεί να συνεργαστεί στενά με τους αθλητές για να αξιολογήσει την ανισορροπία των μυών, το εύρος της κίνησης και τις λειτουργικές απαιτήσεις ενός συγκεκριμένου αθλήματος. Για παράδειγμα, ένας παίκτης μπέιζμπολ μπορεί να χρειαστεί ένα πρόγραμμα σταθεροποίησης ώμων και ένας παίκτης μπάσκετ μπορεί να χρειαστεί ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ταχύτητας και πολυμερούς (εκρηκτική δύναμη). Ο φυσιοθεραπευτής μπορεί να αξιολογήσει, να προσδιορίσει και να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα πρόληψης τραυματισμών ειδικά για τον αθλητισμό.

 

2 comments

  1. Μελπομένη Reply

    Καλησπέρα καταπληκτικό άρθρο. Είχα θεματάκια με την μέση μου παλιά καθώς έκανα έντονη γυμναστική με αποτέλεσμα να έχω νευροκαβαλίκευμα. Προχώρησα στην μαγνητική και με είπε ο γιατρός να μην την κουράζω υπερβολικά κάνοντας ήπιες ασκησούλες. Ποιες ασκησούλες θα μου προτείνατε να κάνω;

    • freedom1989 Post authorReply

      Καλησπέρα καλό θα είναι να προσπαθήσεις να δυναμώσεις τον πυρήνα σου με ισομετρικές ασκησούλες όπως σανίδα και με διάφορες παραλλαγές αυτών όπως ανάποδη σανίδα, πλάγια και ούτω καθεξής αλλά θα βοηθούσε επίσης η άρση της λεκάνης αν την κρατήσεις ψηλά για μερικά δευτερόλεπτα. Γενικά απέφυγε πλειομετρικές ασκήσεις, ασκήσεις εκρηκτικότητας όπως επίσης οποιαδήποτε άσκηση σε δημιουργεί ενόχληση στην μέση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *