Η πίεση της τελειότητας

Πώς μπορεί να μετριαστεί η πίεση της τελειότητας με στρατηγικές καθοδήγησης που εστιάζουν στην προσπάθεια όχι στην εκτέλεση, τις πεποιθήσεις και τη συμπεριφορά

Η άνοδος της τελειοποίησης »μεταξύ των φοιτητών είναι μια σημαντική τάση, σύμφωνα με ένα άρθρο του Harvard Business Review. Συνοπτικά, το άρθρο αναφέρθηκε στην έρευνα που διεξήγαγε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO), ο οποίος παρακολούθησε 41.641 Αμερικανούς, Καναδούς και Βρετανούς φοιτητές από το 1989 έως το 2016 και βρήκε μια αυξανόμενη τάση προς τελειομανία – μη ρεαλιστικά υψηλές προσδοκίες για επίτευξη.

Η πιο βαθιά και ανησυχητική ήταν η διαπίστωση της ΠΟΥ ότι οι προσδοκίες που η κοινωνία θέτει σε ιδιώτες έχουν διπλασιαστεί, σε σύγκριση με τις προσδοκίες που ασκούνται στα άτομα από μόνα τους και από άλλους. Αυτό σημαίνει ότι το περιβάλλον που δημιουργείται από την κοινωνία αναπτύσσει ανθυγιεινές συμπεριφορές στους νέους μας ανθρώπους.

Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε από πού προέρχεται η τελειότητα και θα διερευνήσουμε κάποιες στρατηγικές για να διασφαλίσουμε ότι το πρόγραμμά σας θα έχει αποτελέσματα και θα υποστηρίξει τους αθλητές ως ανθρώπους. Εξετάζουμε τους τρόπους με τους οποίους ένας προπονητής μπορεί να δώσει ανατροφοδότηση για να ενθαρρύνει τη βελτίωση, σε αντίθεση με την εστίαση στα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, τον ρόλο των πεποιθήσεων και τον τρόπο δημιουργίας ενός αποτελεσματικού συστήματος αυτοελέγχου. Επιπλέον, εξετάζουμε το ενδογενές κίνητρο και πώς καταπολεμά εγγενώς την πίεση της μη ρεαλιστικής προσδοκίας.

Εστίαση στην προσπάθεια όχι στην εκτέλεση

Για να περάσουμε ευθεία, οι προπονητές που παίρνουν το σωστό πολιτισμό τους μιλούν για προσπάθεια όχι εκτέλεση. Μιλούν για δέσμευση που δεν συμμορφώνεται και μιλούν για το να μην είναι τέλεια.

Λέγοντας σε έναν αθλητή, «η προσπάθειά σας κατά τη διάρκεια της σημερινής πρακτικής ήταν εξαιρετική και αυτός ήταν ο παράγοντας που συνέβαλε στα σπουδαία αποτελέσματα που επιτύχατε για την ομάδα», είναι πολύ διαφορετικό και πολύ πιο ευνοϊκό για τη βελτίωση από το να λέτε ότι «κάνατε υπέροχη δουλειά σήμερα. Είσαι τόσο ταλαντούχος παίκτης.

Ο πρώτος γύρος ανατροφοδότησης επικεντρώνεται στην προσπάθεια, η προσοχή του προπονητή και τα λόγια επιβραβεύουν τον αθλητή επειδή προσπαθούν σκληρά και εφαρμόζουν τον εαυτό τους, το δεύτερο σχόλιο δεν ενθαρρύνει την προσπάθεια καθόλου, αλλά μάλλον αφορά την εκτέλεση. Η προσπάθεια είναι η κύρια πτυχή οποιασδήποτε διαδικασίας.

Το σχόλιο ενός προπονητή είναι πάντα σημαντικό, αλλά όταν ένας αθλητής κάνει ένα λάθος είναι ακόμα πιο σημαντικό! Εάν ένας αθλητής έχει τελειομανείς προσδοκίες για την απόδοσή του και κάνει λάθος ή υπολείπεται των δικών του προτύπων (που θα το κάνουν), μπορούν να επικεντρωθούν στο λάθος αντί να αναρρώσουν και η αρνητική αυτοδιάθεση είναι επιζήμια για την αυτοπεποίθησή τους και μπορεί να τους προκαλέσει να χάσουν την επόμενη στιγμή ή το επόμενο παιχνίδι.

Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας αναγνωρίζει ότι ο κοινωνικά καθορισμένος τελειομανισμός έχει επίσης τη σημαντικότερη σχέση με προβλήματα ψυχικής υγείας όπως η κατάθλιψη και το άγχος.

Όταν ένας αθλητής κάνει λάθος, είναι σημαντικό οι προπονητές να αναγνωρίζουν την προσπάθεια του αθλητή και να δίνουν διορθωτικές οδηγίες σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν την επόμενη φορά. Έτσι, η ανατροφοδότηση πρέπει να εστιάζεται μόνο σε ό, τι ο αθλητής μπορεί να ελέγξει (επεξεργασία) και όχι το αποτέλεσμα. Είναι επιτακτική ανάγκη να δοθεί στους αθλητές μια διαδικασία βελτίωσης της απόδοσής τους – πώς να καθοδηγήσουν. Η τιμωρία με βάση την εκτέλεση θα οδηγήσει σε έναν ανθυγιεινό φόβο της αποτυχίας που είναι το είδος νοοτροπίας που προσπαθούμε να αποφύγουμε. Επικεντρωθείτε στο καθαρό τεχνικό στοιχείο ή την προσπάθεια βελτίωσης. Επίσης, επιλέξτε να εστιάσετε σε ανταγωνισμό. Όλοι οι αθλητές κάνουν λάθη και ανταγωνίζονται για να ανακάμψουν από αυτά τα λάθη πιο γρήγορα από την αντιπολίτευση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *