Είναι υγιείς μια δίαιτα εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά;

Επί δεκαετίες, οι επίσημες οδηγίες διατροφής έχουν συμβουλεύσει τους ανθρώπους να κάνουν δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, στα οποία το λίπος αντιστοιχεί περίπου στο 30% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων.

Ωστόσο, πολλές μελέτες δείχνουν ότι αυτός ο τρόπος κατανάλωσης δεν είναι η πιο αποτελεσματική στρατηγική για την απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα.

Ωστόσο, πολλοί υπέρμαχοι δίαιτας χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ισχυρίζονται ότι τα αποτελέσματα αυτά είναι ελαττωματικά, καθώς θεωρούν ανεπαρκή τη σύσταση 30% για την πρόσληψη λίπους.

Αντίθετα, προτείνουν ότι – για να είναι αποτελεσματική η δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά – το λίπος θα πρέπει να αποτελεί όχι περισσότερο από το 10% των ημερήσιων θερμίδων σας.

Αυτό το άρθρο εξετάζει λεπτομερώς τις δίαιτες εξαιρετικά χαμηλών λιπαρών και τις επιπτώσεις στην υγεία τους.

Τι είναι μια δίαιτα εξαιρετικά χαμηλών λιπαρών;

Μια δίαιτα εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά – ή πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά – επιτρέπει όχι περισσότερο από 10% θερμίδων από λίπος. Τείνει επίσης να είναι χαμηλή σε πρωτεΐνες και πολύ υψηλή σε υδατάνθρακες – με περίπου 10% και 80% των ημερήσιων θερμίδων, αντίστοιχα.

Οι δίαιτες εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά είναι ως επί το πλείστον βασισμένες σε φυτά και περιορίζουν την πρόσληψη ζωικών προϊόντων, όπως τα αυγά, το κρέας και το πλήρες γάλα.

Οι φυτικές τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, τα καρύδια και τα αβοκάντο, συχνά περιορίζονται, παρόλο που γενικά θεωρούνται υγιή.

Αυτό μπορεί να είναι προβληματικό, καθώς το λίπος εξυπηρετεί πολλές σημαντικές λειτουργίες στο σώμα σας.

Είναι μια σημαντική πηγή θερμίδων, χτίζει μεμβράνες κυττάρων και ορμόνες και βοηθά το σώμα σας να απορροφά βιταμίνες όπως οι βιταμίνες Α, D, Ε και Κ.

Επιπλέον, το λίπος κάνει τη γεύση του φαγητού καλή. Μια δίαιτα πολύ χαμηλή σε λιπαρά δεν είναι γενικά τόσο ευχάριστη όσο αυτή που είναι μέτρια ή υψηλή σε αυτή τη θρεπτική ουσία.

Ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι μια δίαιτα εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μπορεί να έχει πολύ εντυπωσιακά οφέλη έναντι πολλών σοβαρών καταστάσεων.

Πιθανές επιδράσεις στην υγεία

Οι δίαιτες εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά έχουν μελετηθεί διεξοδικά και τα στοιχεία δείχνουν ότι μπορεί να είναι επωφελής για διάφορες σοβαρές καταστάσεις, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης, η παχυσαρκία και η σκλήρυνση κατά πλάκας.
Καρδιακή ασθένεια

Μελέτες δείχνουν ότι μια δίαιτα εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μπορεί να βελτιώσει αρκετούς σημαντικούς παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις όπως:

– υψηλή πίεση του αίματος
υψηλή χοληστερόλη αίματος
υψηλή C-αντιδρώσα πρωτεΐνη, δείκτη φλεγμονής

Διαβήτης τύπου 2

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι οι πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά δίαιτες υψηλών υδατανθράκων μπορούν να οδηγήσουν σε βελτιώσεις σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Για παράδειγμα, σε μία μελέτη σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 σε δίαιτα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, 63 από τους 100 συμμετέχοντες μείωσαν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα νηστείας.

Επιπλέον, το 58% των ατόμων που εξαρτώνται από την ινσουλίνη πριν από τη μελέτη ήταν σε θέση να μειώσουν ή να σταματήσουν εντελώς τη θεραπεία με ινσουλίνη.

Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι μια δίαιτα εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μπορεί να είναι ακόμα πιο ευεργετική για άτομα με διαβήτη που δεν εξαρτώνται ήδη από την ινσουλίνη

Παχυσαρκία

Τα άτομα που πάσχουν από παχυσαρκία μπορεί επίσης να επωφεληθούν από την κατανάλωση μιας δίαιτας με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Η δίαιτα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά έχει χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία παχύσαρκων ατόμων με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Μια μελέτη σε 106 άτομα με έντονο παχύσαρκα βρήκαν ότι οι συμμετέχοντες σε αυτή τη διατροφή έχασαν κατά μέσο όρο 140 κιλά (63,5 κιλά) – κάτι που μπορεί να φαίνεται εκπληκτικό για μια δίαιτα που αποτελείται κυρίως από εξευγενισμένους υδατάνθρακες

Σκλήρυνση κατά πλάκας

Η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι μια αυτοάνοση ασθένεια που επηρεάζει το μυαλό σας, το νωτιαίο μυελό και τα οπτικά νεύρα στα μάτια σας.

Τα άτομα με αυτή την πάθηση μπορούν επίσης να επωφεληθούν από μια δίαιτα εξαιρετικά χαμηλών λιπαρών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *