Οφέλη από την εκπαίδευση HIIT: 6 λόγοι όπου το HIIT workout είναι τόσο αποτελεσματική μέθοδος

Ο χρόνος είναι ένας από τους πιο πολύτιμους πόρους μας και ποτέ δεν φαίνεται να είναι αρκετός. Κάποιες μέρες, ίσως είναι εύκολο να παραλείψετε μια προπόνηση επειδή αισθάνεστε ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο για να το κάνετε αξίζει τον κόπο. Αλλά δεν χρειάζεται να περάσετε ώρες στο γυμναστήριο για να δείτε τα αποτελέσματα – απλά πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο χρόνος που περνάτε στην άσκηση είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικός.

Εδώ είναι 6 λόγοι για τους οποίους μπορείτε να ξοδέψετε λιγότερο χρόνο άσκησης με την εκπαίδευση υψηλών εντάσεων (HIIT) και να έχετε πολύ καλά αποτελέσματα:

1. Η προπόνηση με αναερόβια διαστήματα χρησιμοποιεί τα ενεργειακά αποθέματα του σώματος και μετά από μια προπόνηση, ο μεταβολισμός παραμένει υψηλός και συνεχίζει να καίει θερμίδες για ώρες μετά την προπόνηση. Αυτό οφείλεται σε κάτι που ονομάζεται υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση (EPOC). Με το HIIT όχι μόνο καίτε πολλές θερμίδες κατά τη διάρκεια της προπόνησης, αλλά λόγω της υψηλής έντασης θα συνεχίσετε να καίτε τις θερμίδες καθώς το σώμα σας αντικαθιστά την ενέργεια και επισκευάζει τις πρωτεΐνες των μυών που καταστρέφονται κατά τη διάρκεια της άσκησης.

2. Όχι μόνο το σώμα σας μεταβολίζει το λίπος για καύσιμα κατά τη διάρκεια της προπόνησης και κατά τη διάρκεια της περιόδου, μετά το HIIT workout το σώμα θα χτυπήσει σε αποθέματα λίπους για την ενέργεια που απαιτείται για την αποκατάσταση της στην κανονική κατάσταση ηρεμίας.

3. Το σώμα σας καίει θερμίδες με ρυθμό 5 θερμίδων ανά λίτρο οξυγόνου που καταναλώνεται. Γενικά, η χρήση της άσκησης για την αύξηση των απαιτήσεων οξυγόνου στο σώμα σας θα αυξήσει τις συνολικές θερμιδικές δαπάνες κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνηση. Τα σύντομα διαστήματα άσκησης εξαιρετικά υψηλής έντασης που απαιτούν μεγάλη μυϊκή μάζα απαιτούν τεράστια ποσότητα οξυγόνου, τόσο κατά τη διάρκεια του χρόνου εργασίας όσο και κατά τη διάρκεια των περιόδων ανάκαμψης.

4. Το HIIT παράγει μια σημαντική ποσότητα μεταβολικών αποβλήτων, συμπεριλαμβανομένων των ιόντων υδρογόνου και του γαλακτικού οξέος. Ο κύριος λόγος για ένα ενεργό διάστημα ανάκαμψης είναι η αφαίρεση αυτών των αποβλήτων ώστε οι συμμετέχοντες μύες να μπορούν να εκτελέσουν την επόμενη περίοδο υψηλής έντασης. Ως αποτέλεσμα, οι προπονήσεις HIIT εκπαιδεύουν το σώμα σας να ανέχεται και να ανακάμπτει γρήγορα από περιόδους άσκησης υψηλής έντασης.

5. Το HIIT μπορεί να προωθήσει πολλά φυσιολογικά οφέλη, όπως αυξημένη μιτοχονδριακή πυκνότητα, βελτιωμένο όγκο εγκεφαλικού επεισοδίου, βελτιωμένη οξειδωτική ικανότητα μυών και βελτιωμένη αερόβια αποτελεσματικότητα, η οποία θεωρήθηκε προηγουμένως μόνο ως αποτέλεσμα μακράς και βραδείας απόστασης (LSD) πρωτόκολλων.

6. Το HIIT τοποθετεί μια σημαντική ποσότητα μεταβολικού στρες στον μυϊκό ιστό. Ως μέρος της διαδικασίας επιδιόρθωσης, το σώμα θα παράγει αυξημένα επίπεδα ανθρώπινης αυξητικής ορμόνης, τεστοστερόνης και ινσουλινοειδούς αυξητικού παράγοντα-1 για την αποκατάσταση των βλαβερών μυϊκών πρωτεϊνών, οι οποίες οδηγούν σε αύξηση του όγκου και του ορισμού των μυών.

Μια από τις πιο κοινές παρανοήσεις σχετικά με την άσκηση είναι ότι είναι απαραίτητο να ξοδεύετε ώρες ιδρώνοντας για να αποκτήσετε οφέλη όπως η απώλεια βάρους, η ανάπτυξη των μυών και η βελτίωση της συνολικής υγείας και ευεξίας. Αντί να εργάζεστε περισσότερο, εργάζεστε πιο έξυπνα χρησιμοποιώντας μικρά διαστήματα άσκησης εξαιρετικά υψηλής έντασης. Το HIIT είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, αλλά μπορεί να προκαλέσει τεράστια πίεση στο σώμα. Ως εκ τούτου, πρέπει να εκτελείται μόνο δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα με τουλάχιστον 48 ώρες μεταξύ των συνεδριών άσκησης ώστε να επιτρέπεται η πλήρης αναπλήρωση των αποθεμάτων ενέργειας και η αποκατάσταση του εμπλεκόμενου μυϊκού ιστού. Είναι ακόμα εφικτή η άσκηση της ημέρας μετά από μια συνεδρία HIIT, αλλά θα πρέπει να είναι μια δραστηριότητα χαμηλής έως μέτριας έντασης και να χρησιμοποιούν διαφορετικές μυϊκές ομάδες ή μοτίβα κίνησης από αυτά που χρησιμοποιούνται στην προπόνηση υψηλής έντασης.

Για άτομα με στόχο προπόνησης που σχετίζεται με την αύξηση της αερόβιας αντοχής, όπως ο ανταγωνισμός σε μαραθώνιο ή τρίαθλο 10K, εξακολουθεί να είναι σημαντικό και απαραίτητο να γίνει εκπαίδευση LSD μεγάλου όγκου. Για την κατάρτιση ατόμων για ένα συμβάν αντοχής, η χρήση ενός πρωτοκόλλου HIIT μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τις προσπάθειές σας στις ημέρες εκείνες όπου ο χρόνος είναι σύντομος και ο πειρασμός να παραλείψετε μια προπόνηση είναι στο αποκορύφωμά του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *